Skip to content

O nas

O nas

Za začetek dejavnosti lahko štejemo leto 1927, ko je gospod Košir v Ljubljani ustanovil majhno obrtno delavnico za izdelavo svinčeno-kislinskih baterij. Akumulatorji so se izdelovali povsem ročno. V letu 1934 se je pri njem zaposlil njegov nečak, moj ded, Jože Grajzar, ki je 14. februarja 1937 posle prevzel. Od takrat je podjetje vodil pod imenom Tvrdka Jože Grajzar. Iz tega obdobja je ohranjenih več pisnih virov.

Takrat je bila akumulatorska industrija vzporedno z avtomobilsko v velikem razmahu. Tovarne akumulatorjev so nastajale povsod po bivši Jugoslaviji (Trepča, Zletovo, Munja, Vesna, Svijetlost, Iskra Novi Pazar, Tesla Brčko…). Navkljub temu so v našo delavnico kupci prihajali iz vse države.

Sloves akumulatorske delavnice ni potrjevala samo kvaliteta naših izdelkov, temveč tudi tehnični dosežki, kot so konstruiranje in izdelava akumulatorja za ljubljanski trolejbus. Ded je dobil nagrado za konstrukcijo akumulatorjev,ki so se vgrajevali v tovornjake znamke OM. Med drugo svetovno vojno smo izdelali akumulator za ljubljanski radio Kričač.

Leta 1967 sta delavnico prevzela sinova Jože (moj oče) in Janez Grajzar. V letih, ki so sledila, je delavnica doživela največji razcvet. V tem obdobju je bilo zaposlenih 15 delavcev, akumulatorje smo proizvajali iz trde gume, vsaka celica je bila samostojna in jo je bilo moč zamenjati, s tem pa se je življenjska doba podaljšala. Žal takratne politične razmere niso dovoljevale še večje razširitve dejavnosti.

Modernizacija je konkurenčnost takih akumulatorjev ogrozila, zato se je dejavnost od leta 1990 naprej vse bolj usmerjala v prodajo akumulatorjev znanih proizvajalcev, lastna proizvodnja pa se je zmanjševala.

 

V letu 1993 sem dejavnost prevzel od svojega očeta in nadaljeval s prodajo na Komenskega ulici v Ljubljani.

Zaradi spremembe urbanističnega načrta Ljubljane smo se v letu 2001 preselili na novo lokacijo, na Leskoškovo 12 v Ljubljani. Preselitev je prinesla boljše pogoje poslovanja. Na voljo imamo prostoren prodajni prostor, dovolj parkirnih mest, omogočen je tudi dostop tovornjakom (nakladalna ploščad). Sodobna polnilnica je opremljena s senzorji za vodik, ima sodobno prezračevanje in omogoča polnjenje do 50 akumulatorjev dnevno. Razpolagamo tudi s posebnimi zbiralniki starih akumulatorjev, ki ustrezajo vsem novejšim ekološkim zahtevam.

 

Boštjan Grajzar