Skip to content

PREZIMOVANJE AKUMULATORJEV

Zimske razmere namreč še posebej neugodno vplivajo na akumulator. Ker dobimo električni tok iz akumulatorja s pomočjo kemične reakcije v njem, se pri znižanju temperature  spremeni tudi intenzivnost kemične reakcije, kapaciteta akumulatorja se  pri tem močno zniža. Pri nizki temperaturi* pa je zaradi krčenja kovin in povečanja viskoznosti olja v motorju tudi težje startati avtomobil in tako se znajdemo v situaciji, ki je primerljiva s tisto, ko bi želeli poleti startati motor s trikrat manjšo baterijo kot je originalno vgrajena v avtomobilu.

Akumulator je treba pred zimo pregledati in ga po potrebi zamenjati, saj slab akumulator v zimskih razmerah ne nudi dovolj zagonskega toka za vžig motorja. Po statističnih podatkih večina akumulatorjev, starejših od štirih let, ne bo preživela zime. Pri padcu temperature na 0 stopinj Celzija se potrebna energija za vžig motorja poveča kar za 55%, ob padcu temperature na –18 stopinj Celzija pa celo za 110%.  Pozimi se tudi poveča število električni porabnikov v avtomobilu  (ventilacija, brisalci, daljše gretje žarilnih svečk, webasto grelci, klima naprave, …) in je obremenitev akumulatorja še toliko večja.

Kaj je torej pred zimo priporočljivo opraviti na akumulatorju:

  • Priključne kleme in polovi izvodi akumulatorja naj bodo čisti in premazani z zaščitno plastjo brezkislinske vazeline.
  • Površina pokrova akumulatorja mora biti suha in čista, kar zagotavlja, da se s samopraznjenjem ne izgublja razpoložljiva energija akumulatorja. V kolikor je površina mokra, je potrebno preveriti  ustreznost polnilne napetosti alternatorja v prostem teku obratovanja motorja, saj obstaja verjetnost, da je napetost previsoka in se akumulator prepolnjuje.
  • Stanje napolnjenosti je najprimerneje preveriti z merilcem gostote kisline. V kolikor je gostota  nižja od 1,23kg/dm3, je akumulator potrebno dopolniti ter preveriti napetost polnjenja v prostem teku obratovanja motorja in če je nižja od 13,8V je priporočljivo zamenjati regulator polnjenja.
  • Negativni kabel iz akumulatorja naj bo fiksno pritrjen na ohišje avtomobila, kontaktna površina pa dobro očiščena.
  • Zaradi različnih načinov vožnje je akumulator v avtomobilu povprečno 75-80% napolnjen zato ga je pred zimo priporočljivo napolniti. Pri akumulatorjih, katerih izvedba to dopušča, je potrebno je preveriti nivo elektrolita v celicah, ki mora biti vsaj centimeter nad ploščami (ne sme pa biti tudi previsok!)  ter  po potrebi doliti destilirano vodo. Pri zaprtih tipih akumulatorjev je poraba vode zanemarljiva in tovrstno vzdrževanje ni potrebno. Kvaliteto akumulatorja preverjamo samo glede na hladno-zagonski tok. Pri nekaterih tipih akumulatorjev lahko njihovo stanje napolnjenosti preverimo s pomočjo svetlobnega očesa (»magic eye«).Dolivanje kisline ni priporočljivo in skrajšuje življensko dobo akumulatorja.
  • Pri vžiganju pozimi je priporočljivo, da po neuspelem vžigu počakamo vsaj pol minute do naslednjega vžiga, da se v tem času akumulator zaradi elektrokemijskih procesov delno opomore.
  • Akumulatorje za motorna kolesa je priporočljivo odklopiti ter v času mirovanja dopolniti z ustreznim polnilcem, če pade napetost odprtega tokokroga pod 12,3V.

Pred zimo vam torej priporočamo temeljit pregled vašega akumulatorja. V primeru, da skupaj s strokovnjakom ugotovite, da je akumulator slab, ga brez odlašanja zamenjajte z ustreznim novim in se ne pustite presenetiti. Dodatne informacije so vam na voljo na sedežu našega podjetja v Ljubljani, na Leskoškovi 12 in po telefonu 01 524 03 66. Z veseljem vam bomo priskočili na pomoč. Prijetno (zimsko) vožnjo vam želi Akumulatorstvo Grajzar.

Boštjan Grajzar

 

*Na akumulator neugodno vplivajo tudi ekstremno visoke temperature, zaradi intenzivnejše korozije (razpadanje plošč) se  obremenitev akumulatorjev poveča, to pa zelo neugodno vpliva na življenjsko dobo akumulatorja.

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja